5th Avenue sál, a nyaktekerészeti mellfekvenc/5th Avenue scarf the TATN LOTC

Néhány nappal ezelőtt azt álmodtam, hogy New Yorkba utazom, és miközben a csomagokat pakolom, azon gondolkodom, felvihetek-e kötőtűket a gépre. Az álom sajnos mindössze eddig tartott, így csak az álmodozás marad New Yorkról - lehetőleg a karácsonyra készülő New Yorkról -, és sok más helyről még a Földön, ahová olyan jó lenne elutazni. Mert utazni az egyik, ha nem a legjobb dolog a világon.
A neve miatt rögtön megragadta a figyelmemet ez a szépen tekergő sál Margaux blogján. Kazinczy boldog lenne, ha tudná, hogy a nyaktekerészeti mellfekvenc kifejezés végre valódi értelmet nyert! 



A mintája végtelenül egyszerű, az elején mégis nagyon lassan ment, de ahogyan haladtam vele, egyre jobban ráállt a kezem, a vége felé pedig már egész gyorsan készült. 


Ez az első olyan sálam, ami nem a klasszikus "lógós" nyakbavaló. Nagyon megszerettem, mert sokkal praktikusabb, ha nem lóg a gyerek fejére/szájába/szemébe a vége, amikor lehajolok hozzá valamiért. És emlékeztet az álmomra is, amelyet remélem ma végre továbbálmodok, mondjuk úgy, hogy a 5th Avenue-n sétálgatok, nyakamban természetesen ezzel a sállal.

Photo
Some days ago I had a funny dream. I was  packing a suitcase brewering happily the journey to New York which I had planned for a long time and suddenly the following came into my mind: whether it is allowed to take along my needle to the board? Unfortunately that was the end of the dream so I haven't been in New York yet - neighter in my dream nor in the real life. Remains the longing for New York especially for New York at christmas time. But as a matter of fact I would accept many other places all around the world as a destination. Because travelling is one of the most joyful and all-time-wanted thing in my life.
This squiggling-twisting scarf was found at Margaux. It caught my eyes thanks to its name and its concentric, delightful design. Kazinczy Ferenc, the biggest hungarian linguist and neologist would be very content if he could see  it. He suggest using the following difficult but beautiful phrase:  twistingaroundtheneck  lyingonthechest. He thought about the tie when created this phrase but I think this scarf is the real, one and only, living TATN LOTC.
The pattern of this scarf is so simple, still at first I did it terribly slowly but at a point I became a master of it and the end was already a fast and easy task.
This is my first scarf which is not traditionally hang down from the neck and I love it because it's so practical. It can't irritate or tickle my daughter's eyes, mouth, hair, ears, nose etc when I'm bending down, and it call back the dream which I hope will continues soon. F.e. walking down the 5th Avenue, wearing this scarf, of course.

Megjegyzések

  1. Névtelen11/09/2010

    Nagyon tetszik a nyaktekerészeti mellfekvenc! :)))) De hogy a kifejezést le sem tudom írni, az már bizonyos, bevallom másoltam. :))))

    Én megszavazom neked a karácsonyi New Yorkot!

    VálaszTörlés
  2. :o)

    Kötőtűket nem. Elvileg, hallottam már olyat is, hogy a hímzőtűt is elkobozzák. Valójában pedig a 6 cm-nél rövidebb pengét is fel kell engedjék. Mégis a manikűrollót mindig elkobozzák.

    Én kitaláltam, hogy lehet kapni a 1,5 cm-es sima prim fémhorgolótűt (aminek nincs nyele), abból csípőfogóval levágtam a horgot 1 cm-esen és egy töltőceruzába (amibe "körzőhegy" vastagságú grafitot kell tenni) rejtem, akkor a filé- vagy a recehorgolásomon dolgozhatok.

    VálaszTörlés
  3. Hmm... Egyszerűen nagyszerű! Nagyon klassz ez a sál, ügyes vagy!:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, hálából hozok majd neked mondjuk...fonalat!

    Ezt aztán alaposan végiggondoltad :)!

    Köszönöm, szeretem ezeket az egyszerű de nagyszerű dolgokat.

    VálaszTörlés
  5. Szép a sál!Már én is fontolgatom egy ideje,hogy egy ilyen milyen jó lenne nekem.De én inkább horgoltat szeretnék,viszont ennek most nagyon megtetszett a texturája.Lehet hogy mégis kötnöm kéne?De horgolni gyorsabb....

    VálaszTörlés
  6. Utazni szerintem is remek dolog. A sál nagyon jó lett, hú, én is elfogadnék egy ilyet. Ilyenkor sajnálom, hogy nem tudok kötni. :)

    VálaszTörlés
  7. Szerintem horgolva is nagyon jó lehet, annyi szép mintalehetőség van ott is. Ha belevágtok, ennek így alakultak ki a méretei: 170 cm a kerülete (ezt háromszor tekerem körbe), a magassága pedig 23 cm.

    VálaszTörlés
  8. Remélem utaztál álmodban..., nyakad körött a sállal... :)

    VálaszTörlés
  9. Sajnos nem, talán ma...

    VálaszTörlés
  10. Szorítok... :)
    Amikor a lányom még kicsi volt és félt, hogy rosszat álmodik, imádkoztunk és megbeszéltem vele, hogy gondoljon valami szépre, pl. egy virágos mezőre...
    Most már felnőtt és a múltkor emlegette, hogy mindig a mezőt mondtam, de neki az nem is olyan szép..., mint nekem... :)
    Tanulság: mindenki arra gondoljon, amire akar... :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése