Kelkáposztás-mozzarellás lepény/Cabbage-mozzarella tart


Ezt az "versenyzőt" azért is szerettem, mert nem kellett hozzá csurig töltött hűtőszekrény, ebből a kevéske hozzávalóból is nagyon finom lepény született.

Hozzávalók:
1 kis fej kelkáposzta
1 csomag mélyhűtött leveles tészta
2 paradicsom
3 vékonyra szeletelt füstölt sonka
2 nagy mozzarella golyó (250 g)
só, bors, fokhagyma, petrezselyem
Olívaolajon megfuttattam két gerezd apróra vágott fokhagymát, majd hozzáadtam a megtisztított, csíkokra vágott kelkáposztaleveleket. Kevés sóval, borssal és egy fél csokornyi apróra vágott petrezselyemmel ízesítettem, tettem hozzá egy kockákra vágott paradicsomot, majd lefedve pároltam tovább. A sütőt előmelegítettem 220 fokra.  Amíg a káposzta egy kicsit megfonnyadt, a kinyújtott leveles tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem, majd az időközben elkészült káposztalevelet egyenletesen elosztottam rajta, és mintha pizzát készítenénk, a tetejére halmoztam a másik paradicsomot karikákra vágva valamint a sonkaszeleteket, ezután egy kis őrölt borsot tekertem az egészre, majd befedtem kockákra vágott mozzarellával, tetejére kevéske olívaolajat csorgattam. Ugyan a tészta leírása 20-25 perc sütést javasolt, nekem 35-40 perc alatt sült aranyszínűre a tésztája, a tetején pedig megpirult a sajt.



Ingredients:
1 small savoy cabbage
ready-made puff pastry
2 tomatoes
3 lean gammon steaks
250 gr mozzarella
salt, pepper, garlic, parsley
On olivenoil braise chopped garlic, add the shredded leaves of the cabbage, stir with salt, pepper, chopped parsley and tomato, stimmer it. Preheat the oven 220 C. Line a baking sheet with baking paper and transfer the rolled-out patry onto it. Arrange the cabbage leaves on the pastry, put on gammon steaks and sliced tomato, spread it with pepper and grated mozzarella. Bake until the pastry is golden and the cheese has melted.

Megjegyzések