Spenótos tócsni aszalt paradicsommal/Spinach "tócsni" with sun-dried tomato


Ismét egy recept, ami eredetileg a Cebion versenyére készült. A spenót is azok közé az ételek közé tartozik, melyeket mi kampányjelleggel fogyasztunk, eszünkbe sem jut szegény hónapokig, aztán egyszer csak kitör az emberből, hogy márpedig spenótot az asztalra, de iziben! Ez az étel szerencsére gyorsan el is készül.
Hozzávalók:
50 dkg burgonya
20 dkg spenót
1 doboz tejföl
1-2 evőkanál liszt
néhány aszalt paradicsom
3 gerezd fokhagyma, só, bors
Olívaolajon megfuttattam a zúzott fokhagymákat, majd hozzátettem a megmosott, apróra tépkedett spenótleveleket. Lereszeltem a burgonyákat és kinyomkodtam a levüket.
A masszához hozzátettem a megpárolt spenótot és a lisztet, sóval, borssal ízesítettem és forró olajban kisütöttem a tócsnihalmokat. Tejföllel és aszalt paradicsommal tálaltam.
 
"Tócsni" or "lapcsánka" or "cicege" is the hungarian version of rosti. I made my version with spinach for a recipe competiton. It's a very delicious and quick meal. 
Ingrediens:
50 dkg potatoes 
20 dkg spinach
sour cream
1-2 tablespoon flour
sun-dried tomatoes
3 cloves of garlic, salt, pepper
On oliven oil braise garlics and spinach. Grate the rough potatoes  and squeeze out the water from it. Mix  potato with spinach, flour, salt and pepper. Fry it in hot oil, make little flat piles using a tablepsoon. Serve with sour cream and sun-dried tomatoes.

Megjegyzések