Málnás-joghurtos créme brulée...szerűség/Raspberry brulée



Azt hiszem, leszögezhetjük, ezen a nyáron tikkasztó meleg volt. Ennek ellenére én minden héten  legalább egyszer bekapcsoltam a sütőt. Merthogy beneveztem a Cebion receptversenyére, és szinte minden héten olyan ételt kreáltam - én balga -, ami sütőben készült. Noha ilyenkor rendszerint elátkoztam magam, a végén mindig megállapítottam, hogy megérte. Ez a créme brulée (-szerűség) pedig különösen, mivel egyrészt elképesztően finom, másrészt megnyertem vele a málnás forduló heti nyereményét is. Jipppppiii! Természetesen elkészíthető fagyasztott málnából, illetve bármilyen, könnyen turmixolható idénygyümölcsből is.

Hozzávalók:
30 dkg málna
2 dl tejszín
3,5 dl joghurt
1 vaníliarúd
1 citrom
2 evőkanál méz
barnacukor
A megmosott málnából tegyünk félre néhány szemet, majd a többit villával törjük össze. Keverjük hozzá a joghurtot, a vaníliarúd kikapart belsejét, a citrom reszelt héját valamint egy evőkanál mézet. Habverővel verjük fel a tejszínt, majd forgassuk össze a joghurtos keverékkel és a félretett egész málnaszemekkel. Kanalazzuk kerámia bögrékbe vagy formákba, és legalább egy órára tegyük hűtőszekrénybe. Miután kivettük, csorgassunk a tetejükre egy kis mézet és szórjuk meg kevés barnacukorral. Grillfokozaton 2-3 perc alatt pirítsuk meg a cukrot a tetején. Tálaláskor málnaszemekkel és mentalevéllel díszíthetjük. Ha a sütőnknek nincs grillfunkciója, a lehűtött krém önmagában is finom csemege. Fenti mennyiség öt darab 125 ml-es bögrét tölt meg.


Ingrediens:
30 dkg raspberries
2 dl cream
3,5 dl yoghurt
1 vanilla stick
1 lemon
2 tablespoon honey
brown sugar
Save up some raspberries. Purée the leftover raspberries with a pork. Stir in the yoghurt, the inner seeds of the vanilla stick, the rasped peel of the lemon and one tablespoon honey. Whisk the cream, than carefully stir it with the raspberry-yoghurt mix, add them the save uped rasperries too. Fill five lameproof ramekin dishes or  mugs and put them in the refrigerator for least one hour. After the chilling sprinkle the tops with honey and brown sugar. Put the mugs under hot grill and cook for 2-3 minutes until the sugar melts.

Megjegyzések